Subjekti: Testamenti islam
Burimi : Realizuar nga organizata Wakf, Riad, departamenti për studime islame.
Nën përkujdesjen e dijetarëve të mirënjohur:
- Abdullah bin Sulejman el Menij, anëtar i komisionit të dijetarëve për fetva, Arabi Saudite.
- Salih bin Abdurahman el Husejn, drejtor gjeneral për çështjen e dy xhamive të shenjta, Xhaminë e Haremit (Qabenë) dhe Xhaminë e Pejgamberit
Përzgjodhi dhe përshtati :Rashit Zylfiu
Falënderimet i takojnë Allahut të Madhëruar. Paqja dhe shpëtimi i Allahut qofshin mbi të Dërguarin e Tij.
Allahu i Madhëruar thotë:
“… në qoftë se ai (i vdekuri) ka vëllezër, nënës së tij i takon vetëm një e gjashta, (kjo e drejtë në trashëgim bëhet) pasi të kryhet testamenti (vasijeti) që ka lënë dhe pasi të lahet borxhi; ju nuk dini se kush është më afër dobisë suaj, prindërit tuaj ose fëmijët tuaj.[1] “
Testamenti është lidhje e cila e lidh të vdekurin me atë që ka qenë gjatë jetës së tij edhe pas vdekjes.
Ai është i vlefshëm nga i rrituri, fëmija, burri apo gruaja. Testamenti është prej Traditës Profetike të Islamit dhe është i obligueshëm të zbatohet në rast të ekzistimit të të drejtave ndaj të tjerëve.
- Testamenti nuk është i ligjshëm nëse i lihet një trashëgimtari, me përjashtim të rastit kur pranojnë trashëgimtarët e tjerë, duke u bazuar në thënien e Pejgamberit Muhamed, lavdia dhe paqja qoftë mbi të: “Allahu ia ka dhënë të drejtën çdokujt që e meriton atë, nuk ka testament për trashëgimtarin.” [2]
- Testamenti është i pëlqyer[3] t’u lihet të afërmve, ngase Pejgamberi, lavdia dhe paqja qoftë mbi të, e urdhëroi Omer bin Hatabin dhe Ebu Talhan që testamentet t’ua lënë të afërmve dhe të varfërve.
- Testamenti nuk duhet të tejkalojë 1/3 e pasurisë. Për atë që nuk posedon pasuri pëlqehet që të lërë testament aq sa nuk i dëmton trashëgimtarët e tij, bazuar në fjalën e Pejgamberit Muhamed, lavdia dhe paqja qoftë mbi të, i cili thotë: “1/3 edhe 1/3 është shumë, të lësh trashëgimtarët e pasur është më mirë sesa ata t’ua shtrijnë duart njerëzve.”[4]
- Është obligim që të shlyhet borxhi para testamentit. Kumtohet nga Aliu, Allahu qoftë i kënaqur me të, se ka thënë: “Pejgamberi, lavdia dhe paqja qoftë mbi të, ka shlyer borxhin para testamentit.”[5] Dhe duke u bazuar në hadithin tjetër, ku Pejgamberi Muhamed, lavdia dhe paqja qoftë mbi të, ka thënë: “Shpirti i besimtarit është i lidhur për borxhin që ka, derisa t’i shlyhet.”[6]
- Testamenti mund të jetë edhe në gjëra të tjera përpos pasurisë, të cilat janë të dobishme në dobi të fesë dhe jetës.
- Lënësi i testamentit mund ta ndryshojë testamentin e tij aty ku e sheh të arsyeshme gjatë jetës së tij. Ai gjithashtu mund ta anulojë testamentin e tij ndaj trashëgimtarit kur të dojë.
- Të shkruarit e testamentit është i ligjshëm, siç transmeton Abdullah bin Omeri, se Pejgamberi Muhamed, lavdia dhe paqja qoftë mbi të, ka thënë:
ما حق امرئ مسلم له شيء يوصى فيه يبيت ليلتين إلا ووصيته مكتوبة عنده .
“Nuk i takon një besimtari që posedon diçka për të lënë testament, që të flejë dy net e të mos ketë të shkruar testamentin e tij.”[7]
- Sahabët i shkruanin testamentet e tyre.
Forma e testamentit islam
Falënderimet i takojnë Allahut të Madhëruar. Paqja dhe shpëtimi i Tij qofshin mbi të Dërguarin Muhamed.
Këtë testament e lë për /__________________________________________________. Unë dëshmoj se nuk ka të adhuruar që meriton me të drejtë të adhurohet pos Allahut dhe se Muhamedi është rob dhe i Dërguari i Tij. Dita e Kiametit do të vijë pa dyshim dhe Allahu do t’i ngjallë ata që janë në varreza.
Porosis familjen dhe fëmijët e mi që t’ia kenë frikën Allahut, t’i nënshtrohen Atij dhe Pejgamberit të Tij.
Porosis me porosinë e Pejgamberëve Ibrahim dhe Jakub:
“Allahu ua zgjodhi fenë (islame) juve, pra mos vdisni ndryshe por vetëm duke qenë muslimanë!”[8]
Porosis anëtarët e familjes sime që ta zbatojnë këtë testament. Ti dërgojnë amanetet, tek pronarët e tyre. Të luten për mua, për falje dhe mëshirë.
Porosis fëmijët e mi të vegjël se kujdestari i tyre do të jetë: ___________________. Atij i takon pushteti (juridiksioni) mbi ju. Shpirtbutësia e tij do të jetë në atë që ju bën dobi në fenë dhe jetën tuaj derisa të arrini moshën e pjekurisë.
Porosisë të rriturit që t’ia kenë frikën Zotit në përkujdesje ndaj vëllezërve të tyre të vegjël. Të jenë shpirtbutë ndaj tyre dhe t’i ndihmojnë në atë që është e dobishme për fenë dhe jetën e tyre.
Porosis familjen time që ta falë namazin, të kujdeset për Kuranin duke mësuar leximin, nxënien përmendsh, të medituarit dhe të vepruarit me të dhe ta pasojë Sunetin e Pejgamberit.
Porosis që të mbani lidhjet me të afërmit e tuaj dhe të silleni mirë me fqinjët.
Porosis që të paguani borxhet që u kam të tjerëve, të cilat i kam shkruar në këtë testament.
Testamenti islam
1/ Borxhet që u kam të tjerëve, të cilat patjetër duhet të shlyhen, si vijon:
|
||||||||||||
Monedha
€ / $ |
Shuma me shifra | Shuma me fjalë | Emri i dhënësit të borxhit | Adresa | Data e pagimit të borxhit | Vërejtje | ||||||
2/ Borxhet që më kanë të tjerët mua, porosis që t’i merrni, si vijon:
|
||||||||||||
Monedha
€ / $ |
Shuma me shifra | Shuma me fjalë | Emri i borxhliut | Adresa | Data e marrjes së borxhit | Vërejtje | ||||||
3/ Kam lënë testament nga pasuria ime si vijon:
|
||||||||||||
Testamenti | Testamentmarrësi | Adresa e tij | Vërejtje | |||||||||
4/ Nënshkrimi i testamentit:
|
||||||||||||
Testamentlënësi | Nënshkrimi | Dëshmitari i parë | Nënshkrimi | Dëshmitari i dytë | Nënshkrimi | |||||||
Testamenti islam
Shtojcë (që mund t’i nevojitet) testamentlënësit:
——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–
[1] Nisa, 11.
[2] Shënojnë Buhariu, Muslimi , Ebu Davudi, Tirmidhiu, Nesaiu. Shejh Albani thotë se hadithi është i vërtetë.
[3] Thënia është i pëlqyer apo pëlqehet ka për qëllim në Islam.
[4] Shënon Buhariu.
[5] Shënon Tirmidhiu. Shejh Albani thotë se hadithi është i mirë.
[6] Shënon Tirmidhiu. Shejh Albani thotë se hadithi është i saktë .
[7] Shënojnë Buhariu dhe Muslimi.
[8] El Bekare, 132.